fredag den 24. april 2009

Antikke Smykker og Bugs (i needlepoint, naturligvis)

Kunstnere og håndværkere, siden begyndelsen af tid, har set til vidundere og skønhed af naturen for inspiration. Dette har været så rigtigt for mig, som tingene andre designere gøre - ligesom Santas og hekse osv., bare "er ikke i mit hoved. "

En række år siden, jeg fandt i en af mine antikviteter magasiner flere sider af gorgeous "critters " i jewelery form - antikviteter, selvfølgelig. Den tidligste form af at anvende bugs for smykker var i det gamle Ægypten, hvor Scarab blev udviklet - den dung Beetle - at hjælpe en hele "floden " ind i det næste liv.

Så i jugendstil, og der var noget af en eksplosion af smukke bugs i smykker. Det har virkelig appelleret til mig som inspiration til design - så jeg har gjort biller og sommerfugle og også fisk. Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det første billede - Jeg tror ikke, det er et antikt, så er ophavsretligt beskyttet og kan ikke bruges kommercielt som en needlepoint design - men jeg ønskede at vise det, da det er et flot og enkel brik for demonstrere, hvordan det gøres. Jeg gør en tutorial om det senere, når jeg har mere tid - ikke i aften!

Tanken har tog mig igen, så jeg er naturligvis bestilt en bog, som jeg ser frem til at modtage!

Jeg tror en masse af appellen for mig er også blevet den nye mousserende tråde, der dukkede op i ti år eller så var jeg laver andre ting. Da jeg igen kom med i needlepoint verden - der var! I dette billede, jeg ser en af mine foretrukne kombinationer, den turkise, malakitgrøn, og lapis lazuli, hvilket ville være fantastisk sys med DMC Satin Floss - høj Sheen, men uden at gnistre.

Jeg har netop sendt et mønster for en "jeweled " ladybug og en enameled Beetle på den anden blog, freebies osv. Jeg troede, at det aktuelle, som Jake opdaget i aften, at hans ladybugs ikke har forladt Homestead, men de er travlt munching skadedyr på hans mor's geraniums og Gerbera daisies.