onsdag den 14. juli 2010

Maaling Square Sammenligning

En måling af pladsen er et vigtigt redskab for forfattere, men også ganske nyttigt for håndværkere. Det er hovedsageligt en trekantet stykke fladt metal (eller plast) med en base på hver sin side af en kant. Oprindeligt en af sine vigtigste formål var at bistå med udlægning af spær, specielt skåret vinkler. I dag, skyldes det formentlig gør ikke \ 't se for meget brug til dette formål, men det er stadig nyttigt, når der skæres vinkler. Men den bruger don \ 't stop der.

Jeg primært bruger min hastighed firkantet for at kontrollere, at hjørner er kvadratiske, og som en skæring guide. Det er absolut værd at have en for disse opgaver. Det kan spare en enorm mængde tid og unødvendige frustrationer.

Det er mine to målinger kvadrater. Den ene til venstre er lavet af Swanson (den oprindelige Speed Square opfinder) og den ene ved siden af det er en generisk udgave. De er begge cost omtrent den samme mængde penge - omkring $ 8-10. Men der er en ret stor forskel i kvalitet og anvendelighed mellem \ "oprindelige \" og \ "copycat. \"

For det første er kvaliteten. De er begge et stykke solidt aluminium, men Swanson er meget beefier. De generiske ene er en slags aluminiumslegering. Det ser desværre ikke føle sig som en stærk metal. Den slags minder mig om billige tin smykker. Hvis jeg ville, jeg \ 'm sikker på, jeg kunne næsten fold det på midten. Men det Swanson føles langt mere solid. Jeg kan ikke \ 't hjælpe, men bemærk metal stempel \ "Swanson TOOL CO INC. Frankfurt, IL. 1987 \"

Nu til funktionerne. Nå, de er næsten identiske. I \ 'm gætte ophavsret løb ud på et tidspunkt, og alle hoppede alle over det. Jeg mener, det \ 's bare en åbenlys kopi, dog Swanson har nogle træk, som det generiske ikke. Tag et kig på billedet af Swanson ene over. Se til, at diamant udskæring øverst? Det \ 's til guide en blyant som du tager base kant og køre det langs et stykke træ. Den udskæring er på 3 1 / 2 inches, som er den faktiske bredde af en 2x4. Dette er nyttigt for genopsavning en 2x6 eller 2x8 i en 2x4, eller til at skære ud krydsfiner fortykkes en 2x4.

De små nubbins om udskæring af den indre trekant er også blyant guider. De er velegnet til at mærke ud bredder fra 1 til 2 1 / 4 inches i 1 / 4 \ "intervaller.

Som en skæring guide, virkelig Swanson skinner. I virkeligheden er dette, hvad der førte mig til at købe Swanson (den butik, jeg var på, når jeg havde brug for en gjorde \ 't have Swanson). De generiske version er omkring halvt så tyk som den Swanson. Dette gør ikke kun Swanson mere holdbart, men en meget bedre rundsav guide. Rundsav baseplates rundes op i kanterne og don \ 't har normalt skarpe kanter. Med den generiske pladsen, \ 've jeg havde min så \' s kant ride op på toppen af pladsen, som jeg \ 'm forsøger at bruge det som en guide. Dette giver ikke kun en dårlig snit, besejre formålet med guide, men det \ 's farligt! Hvis det rider op for langt du kan blive i en firkant, en kniv, og endda fingre. Den Swanson \ 's tilføjet tykkelse holder så, hvor det burde være, siden vejledningen.

Alt taget i betragtning, ville jeg helt holde mig til originalen og stå ved den Swanson. Andre generiske versioner kan klare sig bedre end denne ene gjorde, men i det mindste ved du, hvad du \ 're få med originalen.