onsdag den 24. december 2008

Historie detektiver

Historie detektiver er en god betegnelse for slægtsforskere, men ita � � s også navnet af et show på PBS. It? � s slags gerne Antikviteter Roadshow i, at de tager et emne og fortælle sin historie. Langt mere i dybden end Roadshow; de løser tre tilfælde pr show. Jeg kan godt lide, hvordan de viser, at små ting kan være en del af et større tema.

De aldrig løse en sag i en direkte måde, dog. Jeg tror, ita � � s en del af deres uddannelsesmæssige formål, at fortælle os historien om det vilde vesten eller en tidslinje bord-spil udvikling for at få svaret. Selv om de måske vil have mig til at lære noget om historie ? "som jeg ofte gør ?" ita � � s deres metode, som jeg ser det for.

Ofte gange de processer, som benyttes i slægtsforskning gælde for en æske. I en nylig episode, så jeg viste dem at løse alle tre tilfælde ved at bruge internettet til at søge efter registreringer. De didn? � t gøre det indlysende, men til en person, der bruger timer om dagen der, jeg let genkendes Ancestry.com. Jeg troede måske Ancestry.com havde sponsoreret showet, men fandt intet bevis for det i kreditter. Jeg tror, det bare sker. Lidt ligesom min blogging om PBS viser.

Hvis du kan lide denne form for jagter, tjek Megan Smolenyak? � s nyeste søgen. Hun er en pro til at løse historiens mysterier og hendes løsninger er altid direkte og elegant.