lørdag den 26. november 2011

Voksne er ...voksne!

Jeg har lige hjulpet min veninde med at holde fødselsdag for hendes datter. Hendes datter fyldte fem år og det skulle jo naturligvis fejres med alt hvad der hører til sådan en børnefødselsdag. Min veninde er alene med hende, så da hun bad om en hjælpende hånd til hele dagen, sagde jeg ikke nej. Og det var da også på mange måder enormt hyggeligt! Jeg havde købt en stor flot bamse komplet med glimmer og tingeltangel til pigen, men må sige, at jeg blev noget overrasket over de andre forældres gaver! For mængden af gaver der bestod af trælegetøj var enorm! Det kan godt være at der går voksen i den, når voksne ansvarlige mennesker skal ud og købe politisk korrekt legetøj og at det var derfor, at de alle kom med trælegetøj. Men hvis vi nu skal være helt ærlige, så er det ret få børn der gider trælegetøj, så måske man skulle tænke lidt mere over hvad børn synes er sjovt, og lidt mindre over hvad voksne synes er rigtigt. Jeg kan kun sige, at det er et held at en ret stor del af det der trælegetøj kan byttes!