onsdag den 20. oktober 2010

A Little Uafviklede

De sidste par dage har haft noget af en "god nyhed / dårlige nyheder" føler. Den bedste nyhed er, at min ph.d. synes at være tilbage på sporet. Jeg havde planlagt at gøre mit speciale i Praktisk Teologi, fordi det virkede mest ærlige markedsføring af indholdet, men det kan også passe under Systematisk Teologi eller bibelske Studier. Problemet var, at det Praktisk Teologi programmet på UKZN er underbemandet på grund af dødsfald af Steve de Gruchy og den forestående tilbagetrækning af Edwina Ward. På fredag Prof Jonathan Draper opfordrede mig til at forfølge Bib-Studs mulighed. Hurra! Jeg bliver nødt til at ændre mit forslag lidt, men jeg tror jeg faktisk gerne modifikation bedre end min første tanke.
Den dårlige nyhed er, at ejerne af huset vi lejer kommer tilbage til Sydafrika og har brug for deres hus. Så vi har to måneder til at finde en bolig. Det var lidt af et chok, men i det mindste er vi her i PMB - det vil være et irritationsmoment, men ikke umuligt.
Vi lejede dette hus, mens min mand var i Johannesburg, og jeg var i Grahamstown og ingen af os vidste meget om Pietermaritzburg på alle. Vi accepterede huset baseret på fotos via e-mail til os. Og det fungerede rigtig godt - vi vil være ked af at flytte.
Ingen tvivl om Gud har en plan.