fredag den 16. oktober 2009

Venner, foedselsdage og kunsten at lytte

Flere år siden, jeg arvet denne rosa og guld Depression glas sukker skål og flødekande fra en grandtante. Jeg har altid elsket det og passe på ikke at vaske så meget, at mønsteret helt slidt væk.

For et par måneder siden, var min mor og jeg perusing en lokal antikviteter butik og jeg stødte på en ottekantet kage plade med håndtag, der var noget nær et perfekt match for mit sæt. Sikke en sød måde at serverer kaffe og dessert! Min mor, som er en depression baby selv, og vide, at erhvervslivet er langsomt for mig lige nu, kiggede lidt skeptisk på mig, som jeg kurrede over den smukke rosa og guld plade. Der kan have været nogen bemærkning om at betale pant. (Rasa frasa knurre knurre ...) Så jeg forlod den, hvor den var. Fordi, uanset hvor gammel (ahem) får vi, vores mødre stadig har magt over os.

Men jeg var trist, og vidste, havde hun ikke været der, ville jeg have begrundet udgifter og købte den. Jeg nævnte det til et par venner (det var stadig på mit sind, du kan se), som begge mente, jeg skulle have købt den alligevel. Hvad ville vi gøre uden vores venner! Det var ikke særlig dyrt, afterall. Men det var ikke en nødvendighed heller.

Anyway, et par dage siden, en mystisk pakke ankom på min dør trin. Gæt hvad det var?

Jeg kunne have grædt. Min kære ven Rob, som jeg havde været klynker til omkring den smukke kagefad, var lidt af et detektivarbejde, kaldte min mor (som ærligt talt slet ikke huske, hvad det så ud!), Hemmeligt scoped min flødekande og sukker sæt mens mit hus, og derefter vandrede rundt om antikviteter butikken, indtil han fandt, hvad han mente var det rigtige. Han ved ikke, hvad Depression glas er, og havde ingen måde at der faktisk beskrive det. Men han fandt det. For mig. Fordi han vidste, det var en dejlig lille noget, der ville gøre mig meget glad.

Så sød.

Det handler ikke om kagefad efter alle.



Abonner på:: Surroundings::